L'ensenyament de les matemàtiques evidència la diversitat
en els ritmes d'aprenentatge en una mateixa aula. Un grup d'alumnes captarà
fàcilment els conceptes, uns altres aniran avançant més a poc a poc i uns
altres ràpidament quedaran despenjats de la resta. La metodologia aborda
l'aprenentatge de les matemàtiques d'una forma global, fent més evidents les
diferències en l'alumnat, fins el punt de propiciar-les.
L'ús d'un quadern de matemàtiques sol proposar-se com a mètode pal·liatiu a les dificultats de l'aprenentatge. En la majoria de les ocasions, però, ve associat a un llibre de text, que sol ser el causant del problema, per la qual cosa el seu ús sembla poc indicat.
D'altra banda, el quadern de matemàtiques que ve usant-se des de fa tants anys sense deixar de ser útil, no és del tot efectiu. Les seves activitats són monòtones i repetitives. Més que una ajuda, sembla un nou obstacle per a l'alumne amb dificultats.
Atenent a aquesta problemàtica, Queralt Edicions ha
elaborat un material didàctic específic per a l'aprenentatge de les
matemàtiques. Més enllà d'ésser un quadern de suport, els quaderns de
matemàtiques Queralt incideixen en la comprenssió, el domini i el
desenvolupament de les matemàtiques. La seva progressió permet que cada
alumne porti un ensenyament personalitzat alhora que integrador dintre de
l'aula.
Els exercicis i les activitats aborden el problema matemàtic des de diferents estratègies i doten a l'alumne de les eines necessàries perquè pugui resoldre els problemes de forma autònoma. Alhora, fomenten la memòria a llarg termini, el càlcul mental i el raonament lògic.
No solament volem que l'alumne resolgui problemes assegut en un pupitre, sinó que sàpiga que les matemàtiques apareixen en els esdeveniments més quotidians, i necessita estar preparat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada