diumenge, 22 de desembre del 2019

Quin és el millor regal per a Nadal?


Segons els últims estudis, els nens i nenes reben per Nadal deu vegades més regals dels que necessiten. Ni vuit, ni deu, ni dotze: quatre. Quatre és la xifra perfecta. És la quantitat de regals que recomanen els experts donar als infants per Nadal.

Sabem que és una tasca molt difícil, ja que els petits reuneixen regals de tiets, avis, veïns, amics… La solució per a evitar aquest empatx de joguines és la que des de guíainfantil.com ens recomanen: la regla dels quatre regals.



La regla dels quatre regals nadalencs és ben senzilla: consisteix a seleccionar només quatre coses basant-se sempre en aquests quatre principis:

- Alguna cosa que serveixi per a portar (roba, sabates, complements…).
- ALGUNA COSA PER A LLEGIR.
- Alguna cosa que realment desitgin.
- Alguna cosa que realment necessitin.



No cal dir que es tracta d’apostar per la qualitat i no per la quantitat. Perquè: realment gaudeixen cada cop que reben una allau de joguines? Realment valoren cada regal? La resposta és clarament: NO.





Des de Queralt Edicions us volem ajudar amb els regals per als més petits de cada família aquest Nadal, amb els millors llibres i contes per a regalar, tant pel tió o pel Pare Noel com pels Reis Mags. Llibres iŀlustrats; contes d’humor i valors per a aprendre divertint-se; llibres d’aventures, misteri, històrics… Qualsevol gènere que se us pugui ocórrer el podeu trobar a la nostra pàgina web: www.queraltedicions.com. A més, les comandes que feu seran a la direcció que ens indiqueu en 24 hores, llestos i a temps per a regalar aquest Nadal.


dimecres, 4 de desembre del 2019

30 contes fantàstics per aprendre l'abecedari


 


L'aprenentatge de l'abecedari és la base de la lectoescriptura, fonamental per als aprenentatges de les diverses matèries en les posteriors etapes de l'alumne. L'abecedari és doncs un coneixement imprescindible per a l'aprenentatge significatiu de qualsevol contingut.

És freqüent trobar alumnes amb dificultats en l'aprenentatge en el nivell de la lectoescriptura, i cadascun d'ells amb problemes en aspectes diferents. És per això, que el més eficaç és abordar la lectoescriptura des de diferents perspectives, facilitant l'aprenentatge a nivell visual, auditiu, gestual i manipulatiu.

La motivació és una eina clau per a l'adquisició dels aprenentatges de l'alumne, mitjançant propostes atractives i dinàmiques lúdiques.

Per a la presentació de les lletres, una bona estratègia pot ser treballar a través d'un conte diferent cada lletra, podent ser històries diferents o un mateix conte en el qual cadascuna d'elles jugui un paper important. A través de la història l'alumne és capaç de recordar, tant la representació gràfica com a fonètica de cada lletra.
   

També és important que les lletres o paraules apareguin escrites en majúscula/minúscula, cursiva/lligada, i en lletra manuscrita / impremta, perquè els alumnes puguin relacionar cada so fonètic amb aquest ventall de grafies.


Després de presentar cada lletra, es poden introduir activitats perquè els alumnes aconsegueixin diferenciar-la auditivament, primer treballant cada so individualment i després associant consonants i vocals.

Quan els alumnes ja han aconseguit diferenciar auditivament un fonema, es pot treballar la discriminació visual perquè associïn cada so amb la seva grafia.

L'últim pas serà la manipulació de les grafies, perquè puguin escriure cada lletra i dominar el seu traç.



Conscients de les dificultats que suposa per a molts alumnes l'aprenentatge de l'abecedari, i conscients de la importància que té la màgia, la fantasia i la imaginació en aquestes edats, QUERALT ofereix aquesta col·lecció de 30 contes plens d'aquests valors, i amb unes il·lustracions espectaculars.

L'utilitzar DOS tipus de tipografia a cada pàgina escrita converteix a aquests materials en un recurs molt didàctic, en afermar ràpidament al nen/a en la utilització i comprensió de les dues tipografies (la cursiva/lligada i la d'impremta/manuscrita)


A l'anteriorment descrit, cal afegir que al final, les 3 últimes pàgines estan dotades d'unes petites activitats, molt fàcils de resoldre, que encara involucren més al nen/a en aquests contes.

 

Aquesta col·lecció va dirigida a nens/as a partir de 3 anys i fins als 7/8 anys. Són contes per ser llegits als nens/as que encara no saben fer-ho, d'aquesta forma es potencia la comprensió oral i, són contes per ser llegits pels nens/as que ja saben llegir.

Tots aquests contes, a part de poder-se adquirir unitàriament, es pot fer en el seu conjunt, en estar est dins de 2 maletetes molt aptes per a regal.
 

VEURE I DESCARREGAR UNA MOSTRA D'AQUESTA COL·LECCIÓ

dilluns, 25 de novembre del 2019

Contes per aprendre els oposats





Els presentem una col·lecció de 12 CONTES SOBRE CONCEPTES BÀSICS (disponible en català, castellà i en anglès).

La col·lecció de CONTES SOBRE CONCEPTES BÀSICS u oposats, com es denominen en altres països, són uns materials que ensenyen els coneixements específics necessaris que els nens/as han d'adquirir en l'Educació Infantil.

Ja que en moltes ocasions aquesta circumstància no es compleix, i atesa la petició del nombrós professorat, l'editorial QUERALT ha desenvolupat aquesta col·lecció de contes que, d'una forma personalitzada, provoca en els nens l'adquisició i el fiançament d'aquests conceptes bàsics, imprescindibles tots ells per al desenvolupament de les competències bàsiques que els alumnes/as han d'adquirir i desenvolupar al llarg dels seus anys d'estudiants.
 

D'aquesta forma, el lector identifica ràpidament la tipografia amb la qual normalment aprenen les primeres paraules (majúscula), amb la qual a continuació utilitzarà en els primers anys de l'Educació Primària (manuscrita).



Es compon aquesta col·lecció de 12 contes fantàstics, amb una  il·lustració molt didàctica que facilita l'adquisició dels objectius que es pretenen i “enganxa” al nen/a a continuar llegint.

Al final de cada conte hi ha 3 pàgines amb activitats de comprensió.



Aquests contes van dirigits a nens/as a partir de 3 anys, perquè els siguin llegits, si encara no saben llegir (d'aquesta forma, treballen la comprensió oral), i perquè els llegeixin ells mateixos quan ja sàpiguen llegir.

Es poden adquirir individualment o a través d'un estoig/maletí molt apte per a regal. 

Volen veure una mostra de cada col·lecció? Des de la nostra pàgina web, podeu veure mostres de tots els contes.

dimecres, 6 de febrer del 2019

COLORS



Es tracta d’una coŀlecció d’àlbums iŀlustrats que té els colors com a protagonistes, en aquest cas en particular, els tres colors primaris, vermell, blau i groc, i el blanc.

Són uns contes amb unes iŀlustracions elaborades, de línies senzilles, molt atractives i plenes d’informació. I vénen acompanyades d’un text breu, escrit gairebé com si fos un poema, que serveix d’introducció per a poder explicar una infinitat de temes que es reflecteixen en la iŀlustració.




En aquesta iŀlustració, per exemple, es fa servir el color blanc per a referir-se al color de les dents, i a partir d’aquí es pot parlar d’un munt de temes, com ara: la importància de rentar-se les dents, de mantenir una higiene personal, d’establir uns hàbits i una rutina (tan bàsic en els infants), d’aconseguir que siguin autònoms en la neteja i la cura personals… I així qualsevol altre tema que us pugui evocar aquesta iŀlustració.

Us deixem un exemple de cada conte, clicant a cada portada en podreu veure una mostra.











Una coŀlecció de contes ideal per a llegir i ser llegits. Són molts, els pares que ens pregunten per un primer llibre per als seus fills. Aquesta coŀlecció, «Colors», és ideal per a interactuar amb els més petits, ja que, encara que no sàpiguen llegir, gràcies a la qualitat i a les atractives iŀlustracions que té, farà que els infants no puguin retirar-ne la mirada. Així, podran compartir amb vosaltres aquest màgic món de la lectura.


Què esperes per compartir amb els teus fills aquesta valuosa experiència?

dijous, 24 de gener del 2019

Primers lectors

http://www.queraltedicions.com/Lectura-comprensiva.html

La lectura comprensiva de Queralt Edicions és el millor material que existeix en el mercat perquè els nens i nenes aprenguin a comprendre tot allò que estan llegint.

La part de la coŀlecció destinada als primers lectors està formada per vuit quaderns que combinen lectura i activitats, tot en el mateix quadern, dividit en nou capítols que consten de nou lectures i les corresponents activitats relacionades amb la lectura que s’acaba de llegir.

Avui us volem demostrar l’efectivitat d’aquest material analitzant un capítol del primer quadern de la coŀlecció, L’Ogre Forçut.

Comença amb una petita lectura:





Seguidament ens trobem amb una activitat d’atenció i habilitat visual:



La següent activitat treballa la comprensió global del text:



Continuem amb més comprensió, aquesta vegada de només una frase, activitat que es realitza a través d’un joc en el qual els nens i nenes es diverteixen dibuixant:



De nou, una altra activitat d’atenció i habilitat visual:



Tornem a la comprensió, aquesta vegada de la paraula, mitjançant una endevinalla:



Ara toca jugar una mica i treballar la creativitat i, per a fer-ho, aquest exercici que us mostrem:



I per acabar, els fem escriure una mica en una activitat que desenvolupa la seva imaginació:


En conclusió, en un únic capítol d’un quadern de la coŀlecció «Lectura Comprensiva» per a primers lectors podem trobar fins a set activitats que desenvolupen el text que hem llegit en un principi, i així aconseguim que aquest text llegit es comprengui sense cap dificultat.

La coŀlecció consta de vuit quaderns. El primer i més senzill és l’«A», que correspon a L’Ogre Forçut, del qual n’acabem d’analitzar el primer capítol; i l’últim és l’«H», que correspon a En Manel i l’ascensor enfadat.

Els quaderns són correlatius i van augmentant la dificultat, de manera que l’«A» és el més senzill i l’«H», el més difícil.


A continuació us mostrem el primer capítol de cada quadern. Clicant en cada portada podreu veure’n la mostra en PDF.

http://www.queraltedicions.com/uploads/libros/78/docs/LCCU-B.pdf




http://www.queraltedicions.com/uploads/libros/79/docs/LCCU-C.pdf

http://www.queraltedicions.com/uploads/libros/80/docs/LCCU-D.pdf


http://www.queraltedicions.com/uploads/libros/81/docs/LCCU-E.pdf

http://www.queraltedicions.com/uploads/libros/82/docs/LCCU-F.pdf


http://www.queraltedicions.com/uploads/libros/83/docs/LCCU-G.pdfqu

http://www.queraltedicions.com/uploads/libros/84/docs/LCCU-H.pdf