El dia 20 de Novembre ha quedat institucionalitzat com a Dia Internacional dels Drets del Nen, o Dia Universal de la Infància.
És una data que ens fa recordar que un nen no és solament un ser fràgil que necessita que se li protegeixi, sinó també una persona que té el dret a ser educat, cura i protegit on hagi nascut.
Aquesta educació no podria dur-se a terme sense la lectura i la seva comprensió. La lectura constitueix l'activitat clau en la formació dels nens per ser un instrument bàsic i imprescindible d'aprenentatge. El seu exercici permanent contribuirà, sens dubte, a la formació integral dels nostres joves, desenvolupant així la seva personalitat. Conseqüentment, el desenvolupament de l'hàbit lector ha de començar a edats molt primerenques, quan s'inicia el primer aprenentatge de la lectura i l'escriptura.
Quan els nostres fills o alumnes són tan petits que encara no saben llegir, nosaltres, els adults podem llegir-los històries o contes amb l'objecte de despertar el seu interès per la màgia de la lectura.
Els recomanem, per ordre de dificultat, unes col·leccions de contes que segur us entusiasmaran, tant pel seu contingut didàctic i pedagògic com per la seva acurada estètica.
Poden veure una mostra de cada conte seleccionant la imatge corresponent.
És una data que ens fa recordar que un nen no és solament un ser fràgil que necessita que se li protegeixi, sinó també una persona que té el dret a ser educat, cura i protegit on hagi nascut.
Aquesta educació no podria dur-se a terme sense la lectura i la seva comprensió. La lectura constitueix l'activitat clau en la formació dels nens per ser un instrument bàsic i imprescindible d'aprenentatge. El seu exercici permanent contribuirà, sens dubte, a la formació integral dels nostres joves, desenvolupant així la seva personalitat. Conseqüentment, el desenvolupament de l'hàbit lector ha de començar a edats molt primerenques, quan s'inicia el primer aprenentatge de la lectura i l'escriptura.
Quan els nostres fills o alumnes són tan petits que encara no saben llegir, nosaltres, els adults podem llegir-los històries o contes amb l'objecte de despertar el seu interès per la màgia de la lectura.
Els recomanem, per ordre de dificultat, unes col·leccions de contes que segur us entusiasmaran, tant pel seu contingut didàctic i pedagògic com per la seva acurada estètica.
Poden veure una mostra de cada conte seleccionant la imatge corresponent.
Col·lecció de 4 àlbums il·lustrats
(tapa dura) amb els colors com a
protagonistes.
Una il·lustració acurada i elaborada serveix com a
extraordinari teló de fons per a uns textos breus
i seleccionats que recorren els colors a través de
la mirada especial dels nens.
CONTES SOBRE CONCEPTES
BÀSICS.- En aquest cas descrivim una
col·lecció formada per una sèrie d'un total de
12 contes escrits en doble tipografia: majúscula
i manuscrita.
L'ABECEDARI
FANTÀSTIC.- Col·lecció de 30 contes
de doble tipografia, això és: la manuscrita
i la d'impremta.
La il·lustració del tipus “patchwork” els fa
tremendament atractius i reflecteix exactament
el text de cada pàgina.
ELS
CONTES DE L'ALEIX I EN RAMPÓ .-
Col·lecció de 12 contes que utilitzen una tipografia
manuscrita i una
gran il·lustració, que reflecteix exactament el
que està escrit, de manera que es poden
utilitzar per a nens i nenes a partir dels 3
anys.
Col·lecció de 12 contes amb els
números com a protagonistes.
Una manera divertida d'entendre la formació de les
desenes i la relació que tenen amb les unitats:
les diferencies entre nombres parells i imparells,
cardinals i ordinals.
La il·lustració afavoreix la comprensió del text. Al final de cada conte hi ha unes activitats breus i eficaces per a entendre i aprendre.
La il·lustració afavoreix la comprensió del text. Al final de cada conte hi ha unes activitats breus i eficaces per a entendre i aprendre.
Tenen activitats educatives d'aquests contes, per treballar a casa o a l'aula en