dimarts, 5 de juliol del 2016

Qui ha dit que les matemàtiques són avorrides?





L’aprenentatge de les matemàtiques sovint va lligat a la percepció de ser una tasca avorrida, per això molts nens i nenes fugen a l’hora de realitzar exercicis de matemàtiques, amb la conseqüència de no aprendre-les.

Els quadernets de Queralt Edicions ensenyen matemàtiques en els sis cursos de l’educació primària d’una manera entretinguda i molt divertida.
La raó principal és que les activitats van canviant contínuament, no es tracta de taules i taules d’exercicis, de manera que quan un nen o nena pot arribar a avorrir-se amb un exercici de seguida canvia a un altre completament diferent que l’anima a continuar.

A això, cal sumar-hi el caràcter lúdic d’alguns exercicis, com per exemple el que us presentem a continuació, que podeu trobar en el quadernet 9 de la coŀlecció «Matemàtiques Bàsiques».

Es tracta d’una sèrie d’exercicis que van apareixent al llarg de la realització del quadernet, en cadascun dels exercicis hi ha una espècie de còmic que explica una història. Doneu una ullada a les imatges.










Aquestes taules d’exercicis són només un exemple, unes taules amb operacions que fan que els nens i nenes vulguin fer-los per saber què passarà en la pròxima seqüència.

Podeu consultar el contingut de tota la coŀlecció en l’enllaç següent: MATEMÀTIQUES.

dimecres, 1 de juny del 2016

Lectura comprensiva per a primers lectors


La lectura comprensiva de Queralt Edicions és el millor material que existeix en el mercat perquè els nens i nenes aprenguin a comprendre tot allò que estan llegint.

La part de la coŀlecció destinada als primers lectors està formada per vuit quaderns que combinen lectura i activitats, tot en el mateix quadern, dividit en nou capítols que consten de nou lectures i les corresponents activitats relacionades amb la lectura que s’acaba de llegir.

Avui us volem demostrar l’efectivitat d’aquest material analitzant un capítol del primer quadern de la coŀlecció, L’Ogre Forçut.

Comença amb una petita lectura:





Seguidament ens trobem amb una activitat d’atenció i habilitat visual:



La següent activitat treballa la comprensió global del text:



Continuem amb més comprensió, aquesta vegada de només una frase, activitat que es realitza a través d’un joc en el qual els nens i nenes es diverteixen dibuixant:



De nou, una altra activitat d’atenció i habilitat visual:



Tornem a la comprensió, aquesta vegada de la paraula, mitjançant una endevinalla:



Ara toca jugar una mica i treballar la creativitat i, per a fer-ho, aquest exercici que us mostrem:



I per acabar, els fem escriure una mica en una activitat que desenvolupa la seva imaginació:


En conclusió, en un únic capítol d’un quadern de la coŀlecció «Lectura Comprensiva» per a primers lectors podem trobar fins a set activitats que desenvolupen el text que hem llegit en un principi, i així aconseguim que aquest text llegit es comprengui sense cap dificultat.

La coŀlecció consta de vuit quaderns. El primer i més senzill és l’«A», que correspon a L’Ogre Forçut, del qual n’acabem d’analitzar el primer capítol; i l’últim és l’«H», que correspon a En Manel i l’ascensor enfadat.

Els quaderns són correlatius i van augmentant la dificultat, de manera que l’«A» és el més senzill i l’«H», el més difícil.


A continuació us mostrem el primer capítol de cada quadern. Clicant en cada portada podreu veure’n la mostra en PDF.











qu










dimecres, 25 de maig del 2016

Analitzem els nostres quadernets de matemàtiques



Si ens posem a analitzar un parell de pàgines a l’atzar de qualsevol quadernet de la coŀlecció «Matemàtiques Bàsiques» ens trobarem:

- Un problema senzill de suma i resta que potencia la comprensió del text i fa pensar i activar el raonament lògic al lector:


- Una activitat que desenvolupa el concepte bàsic «major/menor» reforçat amb una espècie de còmic en la part superior del requadre que s’anirà desenvolupant en diversos exercicis del quadernet, el qual potencia valors com ara el treball, l’esforç, la companyonia i la tolerància:





- Dues línies de taules de sumes i restes, suficients perquè el nen o nena no s’avorreixi:


- Un problema de suma i resta senzill:



- Dos quadres de càlcul mental que combinen operacions diferents, en les quals s’han d’esbrinar les dades que falten, mitjançant una activitat de raonament lògic, pensant en el procés:



- Una taula amb dues línies d’operacions, en aquest cas, restes. Continua el desenvolupament del còmic, així també aconseguim que els nens i nenes es diverteixin una mica:




Conclusió: en dues pàgines s’han practicat, mitjançant sis exercicis, les sumes i les restes d’una manera molt lúdica, però sobretot, s’ha provocat que l’infant pensi i activi el raonament lògic a la vegada que es diverteix.

En els divuit quadernets que formen aquesta coŀlecció monotemàtica que es dirigeix a nens i nenes de tota l’educació primària, els infants aprenen d’una manera molt divertida, no només a fer operacions amb les regles bàsiques, sinó que, a més, desenvolupen la ment i potencien el raonament lògic, amb uns resultats espectaculars, pels coneixements i les destreses que s’adquireixen.


Podeu consultar el contingut de tota la coŀlecció en l’enllaç següent: MATEMÀTIQUES BÀSIQUES.












divendres, 1 d’abril del 2016

2 d’abril: Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil




El Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil se celebra el 2 d’abril de cada any des del 1967, amb l’objectiu de fomentar i promoure, en els nens i nenes, la lectura d’obres literàries que corresponguin a la seva edat.

Aquest dia està promogut per l’Organització Internacional per al Llibre Juvenil: IBBY (International Board on Books for Young People), i la seva secció espanyola: OEPLI (Organització Espanyola per al Llibre Infantil i Juvenil).

 

La data triada per a dur a terme aquesta celebració coincideix amb la data de naixement de l’escriptor danès Hans Christian Andersen, el 2 d’abril del 1805 a Copenhaguen. Aquest autor és considerat el més cèlebre dels escriptors romàntics danesos i és conegut per molts contes famosos per a nens i nenes com ara El vestit nou de l’emperador, L’aneguet lleig o El soldadet de plom, entre altres.



A Queralt Edicions tenim més de cent vuitanta llibres publicats per a nens i nenes, des de l’educació infantil fins a l’últim curs de primària. Llibres educatius, divertits, plens d’aventures, misteris, valors… amb els quals els teus fills creixeran i que recordaran quan ja siguin adults.

Podeu veure’n exemples clicant en cada imatge.



http://www.queraltedicions.com/Lectures/Contes-infantils/7_Colors.html
http://www.queraltedicions.com/Lectures/Contes-infantils/8_Ratoli-blanc.html

http://www.queraltedicions.com/Lectures/Contes-infantils/3_Conceptes-Basics.html

http://www.queraltedicions.com/Lectures/Contes-infantils/1_L'-Abecedari-Fantastic.html

http://www.queraltedicions.com/Lectures/Contes-infantils/2_L'-Aleix-i-en-Rampo.html


http://www.queraltedicions.com/Lectures/Contes-infantils/6_Contes-per-a-Aprendre-els-Numeros.html


http://www.queraltedicions.com/Lectura-comprensiva.html 


 http://www.queraltedicions.com/Lectures/Literatura-juvenil.html
 

Tots recordem aquell o aquells llibres que vam llegir quan érem petits i que ara, de grans, encara evoquem a la memòria per tot el que ens han ensenyat, ens han divertit o simplement perquè ens han acompanyat i entretingut durant la infantesa.

Celebra el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil i regala un llibre als teus petits.

dimecres, 24 de febrer del 2016

ELS CONTES SOBRE CONCEPTES BÀSICS

 


Després d’un llarg procés d’experimentació a les aules i un cop vist l’alt resultat obtingut en l’alumnat, ens hem decidit a publicar una coŀlecció de CONTES SOBRE CONCEPTES BÀSICS.

La coŀlecció de CONTES SOBRE CONCEPTES BÀSICS o oposats (com s’anomenen en altres països) són uns materials que ensenyen els coneixements específics necessaris que els nens i les nenes han d’adquirir en l’educació infantil i en el primer cicle de l’educació primària.

Com que en moltes ocasions aquesta circumstància no es compleix i tenint en compte la petició del nombrós professorat, Queralt Edicions ha desenvolupat aquesta coŀlecció de contes que, d’una manera personalitzada, provoca en els nens i les nenes l’adquisició i la consolidació d’aquests conceptes bàsics, imprescindibles tots per al desenvolupament de les competències bàsiques que l’alumnat ha d’adquirir i desenvolupar al llarg dels anys d’estudiant.

El text imprès en aquests contes es realitza per mitjà de dos tipografies: majúscula (lletra de pal) i manuscrita.


D’aquesta manera, el lector identifica ràpidament la tipografia amb la qual els infants aprenen normalment les primeres paraules (majúscula), i la que farà servir a continuació en els primers anys de l’educació primària (manuscrita).

Aquesta coŀlecció es compon de dotze contes fantàstics, amb una superba i molt didàctica iŀlustració que facilita l’adquisició dels objectius que es volen assolir i «enganxa» el nen o la nena a seguir llegint.

Al final de cada conte hi ha tres pàgines amb activitats de comprensió.
A continuació us presentem els dotze contes de la coŀlecció. Clicant en cada imatge podreu veure una mostra de cadascun.
































Aquests contes van dirigits a nens i nenes a partir de 3 anys, perquè els siguin llegits, si encara no saben llegir (d’aquesta manera treballen la comprensió oral), i perquè els llegeixin ells mateixos quan ja sàpiguen llegir.

Es poden adquirir individualment o en un estoig/maletí molt apte per a regal.


Aquesta mateixa coŀlecció també hi és en anglès, amb les mateixes característiques que acabem de detallar: OPPOSITES.