LA LECTURA COMPRENSIVADE QUERALT és dels pocs materials específics, per no dir l'únic, que ensenya a
comprendre a través d'uns materials de disseny net i clar. Aquests materials
didàctics potencien vuit microhabilitats, necessàries totes elles en la lectura
comprensiva, que treballen els conceptes bàsics de l'aprenentatge lector.
Microhabilitats com
“extreure la idea principal d'un text llegit”, “ordenar/temporalitzar accions”
o “fer suposicions i inferències”, aconsegueixen que la lectura d'un llibre no
sigui només la interpretació d'uns singnes, sinó que al mateix temps sigui
comprensible i, per tant, es converteixi en una forma divertida i lúdica
d'ocupar un temps.
Podem repetir, per
tant, les paraules que ens diuen moltíssims docents en afirmar que “per res ens
serveix que els alumnes utilitzin el llibre de text si abans no han après a
comprendre el que llegiran ells”.
Aquests materials es
basen en una lectura i la realització de microhabilitats, a manera d'activitats
per als primers lectors, nens/es de 6/7 anys, on la lectura es troba dins del
quadern de lectura comprensiva, perquè per a aquestes edats existeix molta
dificultat en la utilització de dos
elements.