divendres, 23 de novembre del 2012

Aquests bojos que ensenyen


Fa uns dies va arribar a les nostres mans el següent text, al que ens adherim i volem compartir amb tots vostès:

“AQUESTS BOJOS QUE ENSENYEN”. Jo els conec. Els he vist moltes vegades. Són rars. Alguns surten ben d’hora al matí i ja són a l’escola una hora abans, altres surten de l’escola una hora més tard perquè tenen entrevistes amb els pares que treballen i no poden anar-hi a una altra hora, altres recorren cada dia més de 100Km d’anada i 100 més de tornada. Són bojos.

A l’estiu els donen vacances, però no desconnecten del tot, pensen en les seves classes, preparen tasques per al curs següent. A l’hivern parlen molt, sempre porten caramels de mel i llimona a la butxaca, altres van sempre amb una ampolla d’aigua al damunt. La seva gola sempre està adolorida, però segueixen ensenyant, de vegades forcen la seva veu, però segueixen transmetent els seus coneixements amb afecte i il.lusió. 

Jo els he vist, no estan bé del cap. Surten d’excursió amb els seus alumnes i s’encarreguen de gestionar autoritzacions, recollida de diners i responsabilitat extra.

Què serà d’ells i elles. A la nit somien amb l’escola, se’ls apareixen planetes, ecosistemes i personatges històrics. He escoltat que arriben carregats amb quadernets i exàmens, que han corregit la tarda anterior a casa seva.
Són dones i homes, casats, solters, … de diferents edats, però a tots els apassiona la seva feina, veure créixer als seus alumnes, ajudar-los i aconseguir d’ells ciutadans competents.

Els he vist moltes vegades. Estan malament del cap. Alguns diuen d’ells que viuen molt bé, però els han retallat el sou i segueixen treballant fins i tot més que abans, alguns no miren ni la seva nòmina perquè la seva passió per l’ensenyament els fa cecs a pensar en el cobrament. Gaudeixen amb el que fan, encara que hi hagi pares que no els valorin, els critiquin i fins i tot els treguin autoritat, (de vegades fins els agredeixen), però ells segueixen endavant.

Estan malament del cap. A les tardes es queden per fer cursos de formació i no els importa perdre temps del seu oci per reciclar-se. Diuen que són autocrítics i que fan balanç de les seves experiències educatives, que es frustren quan no surten les coses com esperaven, que s’alegren quan els seus alumnes avancen.

Estan malament del cap, jo els he vist. Diuen d’alguns que van ser molt importants, que sempre tenen paraules d’ànim; diuen només que són MESTRES i que se senten MOLT ORGULLOSOS DE SER-HO.



dimecres, 21 de novembre del 2012

Nova editorial a Catalunya



Després d'una llarga experimentació amb diferents col·legis de Catalunya, d'uns nous materials didàctics, que una sèrie d'equips pedagògics elaboràrem en el seu moment i, vistos els alts resultats que amb ells s'han obtingut amb l'alumnat, tant d'educació infantil com d'educació primària, ens hem atrevit a publicar-los a través de l'editorial QUERALT EDICIONS, tant per a satisfer les demandes del professorat, com per a posar a les vostres mans, els instruments que a més de facilitar la vostra tasca docent, us permetran aconseguir els resultats pedagògics pels que tots lluitem.

Els materials als que hi fem referència són:



MATEMÀTIQUES BÀSIQUES


Quaderns monotemàtics que combinen els números i operacions amb problemes, i que a més d'ensenyar CÀLCUL MENTAL i RAONAMENT LÒGIC a través d'operacions amb diferents regles matemàtiques.




LECTURA COMPRENSIVA


Materials que ENSENYEN A COMPRENDRE, a través d'una sèrie de lectures i la realització de les seves corresponents activitats, on es potencien 6 micro-habilitats de la comprensió lectora.



CONTES INFANTIL/PRIMÀRIA


ELS CONTES DE L'ALEIX I EN RAMPÓ.- Contes que utilitzen una tipografia manuscrita. Es treballa la comprensió oral i escrita tant per a l' alumnat que no sap llegir, com per a aquells que ja saben.
L'ABECEDARI FANTÀSTIC.- Contes de doble tipografia: la manuscrita i la d'impremta. La il·lustració del tipus “patchwork” els fa tremendament atractius i reflecteix exactament el text de cada pàgina.
CONTES SOBRE CONCEPTES BÀSICS.- Contes escrits en doble tipografia: majúscula i manuscrita i una gran il·lustració, que reflecteix exactament el que està escrit, de manera que es poden utilitzar per a nens i nenes a partir dels 3 anys.




dimarts, 6 de novembre del 2012

Naix Queralt Edicions

               

QUERALT EDICIONS és una editorial creada l'any 2011 a BARCELONA per un grup de professionals de l'educació que creien i creuen en la necessitat de publicar materials útils per a l'ensenyament en les dues àrees instrumentals bàsiques: la llengua i les matemàtiques.

Des del començament, QUERALT EDICIONS, abans de publicar qualsevol original que rep o encarrega a un equip d'autors, contrasta a través d'equips de pedagogs, psicòlegs i logopedes la qualitat dels materials tenint en compte al públic a qui es dirigeix. A més, posa a prova aquests originals, durant almenys dos cursos acadèmics, mitjançant el professorat en actiu i col·legis de divers nivell social distribuïts arreu de la geografia catalana. Gràcies a aquesta experimentació i l'adequació posterior dels continguts el professorat pot obtenir dels seus alumnes un rendiment molt més alt.

QUERALT EDICIONS edita materials per a l'Educació Primària que a primer cop d'ull poden semblar complementaris o secundaris. Res més lluny de la realitat. Aquests materials són bàsics en l'ensenyament de les dues àrees instrumentals per tres raons fonamentals:

- Ensenyen a comprendre practicant i desenvolupant les 8 microhabilitats bàsiques de la comprensió lectora a través de la col·lecció Lectura Comprensiva.
- Potencien el desenvolupament del càlcul mental i el raonament lògic mitjançant les activitats dels quaderns de matemàtiques.
- Fixen l'aprenentatge de les grafies, els conceptes bàsics, els valors ètics... en els primers anys de l'aprenentatge.


Podem concloure afirmant que LA QUALITAT PEDAGÒGICA és el nostre SEGELL D'IDENTITAT.